IZBERITE SVOJ MODEL :
  F 2,5
 F 4
 F 5
  F 6
 F 8
 F 9,9
  F 15

 

PRODAJA / SERVIS

 

 +  =  KOMPLET
PORABA GORIVA
CENIK 2016

VECTOR izvenkrmni motorji
DOMOV

   VPRAŠANJE ?

Visit Us on Facebook!   Follow Us on Twitter!

INFORMATIVNA PORABA

Izračunati porabo goriva pri avtomobilu je dokaj preprosta zadeva; napolnimo rezervoar do vrha, zabeležimo stanje kilometrov na števcu ali postavimo dnevni števec na nič in ". vozimo ". ponovno napolnimo rezervoar do vrha, preverimo koliko kilometrov smo med tem prevozili in koliko goriva smo dotočili. In že lahko izračunamo povprečno porabo naše vožnje.

S ponavljanjem takšnih meritev,lahko dokaj natančno ugotovimo povprečno porabo "našega" vozila, pri "našem" načinu vožnje. Resda vremenske razmere, število potnikov in splošna obremenitev vozila, pa morebitni prtljažnik, pa ... , kar vplivajo na "našo" povprečno porabo goriva, a vse te dejavnike hitro razpoznamo in z neko mero previdnosti, tudi zadovoljivo upoštevamo.

No konec koncev, pa imamo tu še tovarniške podatke o porabi, ki so sicer lahko bolj idealni, saj jih praviloma dobijo v precej idealnem okolju, pa kljub temu z malo rezerve so lahko skupaj z "našimi" podatki, res pravi in verodostojen podatek porabe našega avta.

Kako pa pri našem čolnu oziroma motornem čolnu? Izmeriti količino porabljenega goriva - ni problem, tudi prepluto razdaljo v miljah ali kilometrih - dandanes ni več problem. Toda pri plovbi je kar cel kup drugih dejavnikov, ki vplivajo na samo kvaliteto plovbe, na hitrost in predvsem na porabljeno gorivo in kar je še najpomembneje, vsi ti dejavniki so spremenljivke, ki se tudi na istem področju plovbe stalno spreminjajo - zato je v navtiki, merjenje porabe goriva, v kilometrih ali miljah na uro - nesmiselno. Porabo goriva,v navtiki, merimo v litrih na uro.

Kaj vse vpliva na porabo goriva pri naši plovbi ?
Najprej je tu sama tehnologija izdelave; stari 2-taktni porabijo več kot 4-taktni ali novi 2-taktni izvenkrmni motorji, motorji z direktnim vbrizgom porabijo manj goriva, kot pa tisti s klasičnim uplinjačem; pa vijak, ... no to so vse zadeve za katere se odločimo že ob nakupu. Prav tako je je tudi izbira čolna in njegova dolžina odločujočega vpliva na porabo goriva - a tudi to so zadeve, ki jih vzamemo v zakup z nakupom čolna.
Tudi na smer in moč morskega toka, pa vetra, višino valov - ne moremo vplivati.
Kako lahko vplivamo na porabo goriva: posebej pri gumenjakih pazimo na pravilen pritisk v tubah; na splošno pa na pravilno razporeditev posadke in prtljage ter predvsem na pravilno namestitev motorja.
V kolikor nismo vešči montaže motorja, si vsaj pri prvi montaži privoščimo strokovno montažo izvenkrmnega motorja - zelo hitro se nam bodo ti stroški povrnili !

Aha, pri avtomobilu smo govorili o "tovarniški" porabi - v navtiki neke "tovarniške" porabe ni, saj so pogoji v vodi preveč spremenljivi. In vse tiste navedbe proizvajalcev o porabi motorjev, brez navedbe v kakšnih pogojih je bila opravljena meritev, s koliko osebami in prtljago in predvsem s kakšnim čolnom, so milo rečeno "brez veze"--.

VECTOR outboards so bili testirani na EXCEL inflatables gumenjakih, ob jugovzhodni angleški obali, pri zunanji temperaturi 16-23st.C, v mirnem morju, brez zaznanih vodnih tokov in skoraj brezveterju, pri potovalni hitrosti(ca 75-80% dodanem plinu) - kljub temu, so podatki le informativne narave:
 

gumenjak 

motor


SD200 
F2,5S


SD230+

F4S


SD230+

F5S


SD365

F6S


SD365

F8S


SD365

F9,9S


XHD385

F9,9SE


SD365

F15S


XHD385

F15SE

litrov/uro

0,9

1,4

1,6

2,0

3,1

4,1

3,9

5,5

5,0

Copyright © 2007-2016 FTEAM Maribor All Rights Reserved.
VECTOR OUTBOARDS LOGO and NAME is a registred trade mark of SEMARK MARINE Ltd.

FTEAM, FORTASSE LOGO is a registred trade mark of FORTASSE d.o.o. Maribor